Skvělá prezentace zvedla cenu bytu o 600 tisíc Kč, sami se do toho ale nepouštějte

Dnes vám ukážu, jak lze díky rokům zkušeností a nasbíranému know how navýšit prodejní cenu nemovitosti o 600 tisíc Kč. Mávnout kouzelným proutkem rozhodně nestačí, a pokud byste se do podobné akce chtěli pustit sami, ZABERE vám to na několik týdnů veškerý volný čas. I proto dává smysl využít služeb odborníka. Výsledek totiž stojí za to.

Zadání znělo jednoduše – prodat zařízený 2+kk byt s terasou v bytovém domě v Praze Stodůlkách, který byl v době získání zakázky pronajatý a obýval jej mladý pár. Jako vždy jsem se se svým týmem snažil klientovi přinést maximální přidanou hodnotu, která zde kromě perfektního servisu a zodpovědného přístupu představovala hlavně navýšení prodejní ceny vzhledem k potenciálu nemovitosti.

Pořízení bytu je často největší nákup, co člověk ve svém životě udělá, takže rozhodování trvá déle a není tak impulzivní, jako když si člověk v supermarketu do košíku přihodí balíček Orbitek. Podceňovat emoce se ale rozhodně nevyplácí. Vzbudit v potenciálním zájemci pocit: „Tenhle byt musím mít,“ je klíč k tomu, aby celý obchod dopadl ke spokojenosti všech.

Proto se stále častěji uplatňuje takzvaný home staging, kdy se interiér celého bytu vyladí tak, aby na kupujícího působil co nejlépe a rozvibroval jeho pocity. Vše se zároveň skvěle nafotí, takže v internetových inzercích byt na první dobrou upoutá pozornost. Že je to jenom hra? Možná, ale řekněte sami – sednete si do raději do restaurace se stylovým štítem a prosklenou stěnou nebo do ošuntělé putyky, kam ani nevidíte? Naše psychika dává prvnímu dojmu velký význam a nesnažit se toho využít při prodeji nemovitosti je neodpustitelná chyba.

JAK JSME POSTUPOVALI?

Naše práce šla mnohem dál, než jen k přidání pár umělých květin a nafocení bytu. Kvůli stávajícím nájemníkům bylo vše třeba pečlivě připravit a naplánovat, protože jsme měli byt k dispozici pouze na jeden víkend, zatímco oni jej trávili u rodičů. Nejprve jsme dali dohromady kompletní vizualizace, jak by jednotlivé místnosti měly být zařízeny. K docílení perfektního dojmu jsme se rozhodli využít jak stávající nábytek a dekorace, tak naše vlastní vybavení na home staging.

Paní majitelka dala na naše doporučení nechat celý byt vymalovat na bílo a skříňky v obývacím pokoji přetřít na šedivo. Prostor tak dostal mnohem vzdušnější vzhled. Stávající nájemníci příliš nevyužívali hezkou terasu, která k bytu náleží, ale nám bylo jasné, že pro případné zájemce je to důležitý argument k nákupu – kdo by se po dlouhém dni nechtěl svalit do pohodlného zahradního gauče a vychutnat si zasloužený odpočinek? Tak jsme oázu klidu na terase vytvořili.

Mohu říct, že v rozhodný den běželo díky důkladnému naplánování vše jako na drátkách. Samotný home staging zabral asi 6 hodin nonstop práce ve dvou lidech, další hodiny pak probíhalo focení a tvorba virtuální prohlídky. V bytě jsme skutečně nenechali nic náhodě – najal jsem například i švadlenu, aby zkrátila závěsy a záclony a vše zapadalo do konečného vyznění. A to se také povedlo.

CO TO PŘINESLO?

Už pár hodin po zveřejnění nabídky se začali ozývat první zájemci, které byt v inzerci zaujal. V takové situaci je nejlepší uspořádat den otevřených dveří, kdy se dveře v bytu netrhnou, všichni si byt prohlédnou a majitel nečeká na výsledky dva týdny, protože po prohlídkách už rovnou pokračuje vyjednávání s vážnými zájemci.

Skvělého dojmu jsme dosáhli i naživo – interiér se všem tak líbil už z fotek v prezentaci, že jsem se rozhodnul ho na den otevřených dveří znovu kompletně nachystat tak, jak byl vyfocen. To nám tedy opět zabralo nemálo času, ale výsledek se dostavil rychleji, než jsme čekali.

Pouhé 2 dny po prohlídce si jedna zájemkyně byt rezervovala a následně jej i koupila. Finální cena předčila představu majitelky o 600 tisíc Kč.

KOLIK S TÍM BYLO PRÁCE?

Každý majitel chce za svou nemovitost dostat co nejvíc peněz a mít s prodejem co nejmíň nákladů. Proto se často pouští do obchodu sám bez zkušeného makléře v zádech. Často si ale neuvědomuje, že přínos skutečného odborníka jeho zisk zvýší mnohem víc, než kolik ho jeho služby budou stát. Navíc ušetří spoustu času a nervů. Tipnete si, kolik času jsme vložili pouze do samotné přípravy nemovitosti?

  • Realitní makléř – 26 hodin
  • Specialistka na home staging – 31 hodin
  • Uklízečka – 4 hodiny
  • Švadlena – 4 hodiny
  • Fotograf – 5 hodin
  • Tvorba virtuální prohlídky – 4 hodiny
  • Malíř – 19 hodin

Příprava nemovitosti nám trvala 21 dní a zabrala 93 hodin času zúčastněných odborníků. Samosebou všechny činnosti můžete zastat sami a tím náklady srazit na minimum, ale počítejte s tím, že my díky zkušenostem a spolehlivým dodavatelům pracujeme mnohem rychleji, než když budete vy začínat od nuly a vše zjišťovat za pochodu.

Jestli vám naše služby dávají smysl, neváhejte se na mě obrátit – stejně úspěšný příběh dopředu nemůžu zaručit, ale udělám vše pro to, aby vaše nemovitost byla na trhu náležitě oceněna.

Komentáře
  1. Zdravím, tohle je komentář.
    Chcete-li začít se schvalováním, úpravami a mazáním komentářů, pak si prohlédněte sekci Komentáře na nástěnce.
    Profilové obrázky komentujících vám přináší služba Gravatar.

Komentáře nejsou povoleny.