Dnes vám ukážu, jak lze díky rokům zkušeností a nasbíranému know how navýšit prodejní cenu nemovitosti o 600 tisíc Kč. Mávnout kouzelným proutkem rozhodně nestačí, a pokud byste se do podobné akce chtěli pustit sami, VEZME vám to na několik týdnů veškerý volný čas. I proto dává smysl využít služeb odborníka. Výsledek totiž stojí za to.
Zadání znělo jednoduše – prodat zařízený 2+kk byt s terasou v bytovém domě v Praze Stodůlkách, který v době získání zakázky obýval mladý pár. Jako vždy jsem se se svým týmem snažil klientovi přinést maximální přidanou hodnotu, která zde kromě perfektního servisu a zodpovědného přístupu představovala hlavně navýšení prodejní ceny.
Pořízení bytu je často největší nákup, co člověk ve svém životě udělá, takže rozhodování trvá déle a není tak impulzivní, jako když si člověk ve frontě u pokladen v supermarketu do košíku přihodí balíček žvýkaček. Podceňovat emoce se ale rozhodně nevyplácí. Vzbudit v potenciálním zájemci pocit: „Tenhle byt musím mít,“ je klíč k tomu, aby celý obchod dopadl ke spokojenosti všech.
Proto se stále častěji uplatňuje takzvaný home staging, kdy se interiér celého bytu vyladí tak, aby na kupujícího působil co nejlépe a rozvibroval jeho pocity. Vše se zároveň skvěle nafotí, takže v internetových inzercích byt na první dobrou upoutá pozornost. Že je to jenom hra? Možná, ale řekněte sami – sednete si do raději do restaurace se stylovým štítem a prosklenou stěnou nebo do ošuntělé putyky, kam ani nevidíte? Naše psychika dává prvnímu dojmu velký význam a nesnažit se toho využít při prodeji nemovitosti je neodpustitelná chyba.
Jak jsme postupovali?
Naše práce neskončila přidáním pár zelených květin a prohnáním fotek grafickým softwarem. Šli jsme mnohem dál. Kvůli stávajícím nájemníkům bylo vše třeba pečlivě připravit a naplánovat, protože jsme měli byt k dispozici pouze na jeden víkend. Nejprve jsme dali dohromady kompletní vizualizace, jak by jednotlivé místnosti měly být zařízeny. K docílení perfektního dojmu jsme se rozhodli využít jak stávající nábytek a dekorace, tak naše vlastní.
Paní majitelka dala na naše doporučení nechat celý byt vymalovat na bílo a skříňky v obývacím pokoji přetřít na šedivo. Prostor tak dostal mnohem vzdušnější vzhled. Stávající nájemníci příliš nevyužívali hezkou terasu, která k bytu náleží, ale nám bylo jasné, že pro případné zájemce je to důležitý argument k nákupu – kdo by se po dlouhém dni nechtěl svalit do pohodlného zahradního gauče a vychutnat si zasloužený odpočinek? Tak jsme oázu klidu na terase vytvořili.
Mohu říct, že v rozhodný den běželo díky důkladnému naplánování vše jako na drátkách. Samotný home staging zabral asi 6 hodin nonstop práce. Další hodiny pak probíhalo focení a tvorba virtuální prohlídky. V bytě jsme skutečně nenechali nic náhodě – najal jsem například i švadlenu, aby zkrátila závěsy a záclony a vše zapadalo do konečného vyznění. A to se také povedlo.
Co to přineslo?
Už pár hodin po zveřejnění nabídky se začali ozývat první zájemci, které byt v inzerci zaujal. V takové situaci je nejlepší uspořádat den otevřených dveří, kdy se dveře v bytu netrhnou, všichni si byt prohlédnou a majitel nečeká na výsledky dva týdny, protože po prohlídkách už rovnou pokračuje vyjednávání s vážnými kandidáty.
Skvělého dojmu jsme dosáhli i naživo – interiér se všem tak líbil, že jsme ho na den otevřených dveří znovu kompletně nachystali tak, jak byl vyfocen. To nám tedy opět zabralo nemálo času, ale výsledek se dostavil rychleji, než jsme čekali.
Pouhé 2 dny po prohlídce si jedna zájemkyně byt rezervovala a následně jej i koupila. Finální cena předčila představu majitelky o 600 tisíc Kč.
Kolik s tím bylo práce?
Každý majitel chce za svou nemovitost dostat co nejvíc peněz a mít s prodejem co nejmíň starostí. Proto se často pouští do obchodu sám bez zkušeného makléře v zádech. Často si ale neuvědomuje, že přínos skutečného odborníka jeho zisk zvýší mnohem víc, než kolik ho jeho služby budou stát. Navíc ušetří spoustu času a nervů. Tipnete si, kolik času jsme vložili do samotné přípravy nemovitosti k prodeji?
Příprava zakázky nám trvala 14 dní a zabrala 88 hodin času zúčastněných odborníků. Jistě, všechny činnosti můžete zastat sami a tím náklady srazit na minimum, ale počítejte s tím, že my díky zkušenostem a spolehlivým dodavatelům pracujeme mnohem rychleji, než když budete vy začínat od nuly a vše zjišťovat za pochodu.
Fotogalerie před a po home stagingu