Co je Home staging?
- umění přípravy nemovitosti k prodeji nebo pronájmu
- know-how, jak z minima vytěžit maximum
- umění jak vyzdvihnout přednosti a ukázat potenciál nemovitosti

Při prodeji nemovitosti není důležitý váš vkus, ale představy kupujícího. Je těžké se trefit do estetického cítění všech.
Pomocí principů home stagingu uděláme z vašeho domova produkt na prodej, který osloví co nejširší okruh zájemců.
Profesionální home stager provádí řadu promyšlených změn interiéru a někdy i v exteriéru, které jsou zaměřené na zvýšení atraktivity nemovitosti.
Upravuje nemovitost pro potenciální zájemce, nikoli pro současného majitele.
Je prokázáno, že vkusně vybavené nemovitosti se pronajímají nebo prodávají rychleji než prázdné.
Home staging je příprava nemovitosti k nafocení fotografií sloužící profesionální prezentaci a k prohlídkám potenciálních zájemců.
Může to být i samostatná konzultace, která majiteli nemovitosti poskytne návod a seznam toho, co si může udělat nebo obstarat sám.
Cílem home stagingu je dosáhnout toho, aby se nemovitost jevila co nejatraktivněji pro co největší počet potenciálních zájemců o její koupi nebo pronájem, a aby se prodala nebo našla nájemníky v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu.
Home staging není bytový design. Design interiéru, zařízení a doplňky, jaké má majitel rád a k nimž má citový vztah, vdechnou prostoru osobní charakter a styl, zatímco home staging klade důraz na jeho „odosobnění“ pro lepší představivost druhých.
Home staging nezahrnuje stav nemovitosti, i když se ho dotýká (např. odstranění drobných technických nedostatků). Jestliže ale do domu zatéká, potřebuje nová okna nebo střechu, vstup na balkon či terasu je na vlastní nebezpečí, bude potřebovat více než home staging.
Home staging má úspěch, protože pracuje s pozitivními emocemi a kupujícímu dává možnost vidět nemovitost s jejími přednostmi bez rušivých dojmů.
Služby home stagingu zajišťujeme sami nebo pomocí vybrané externí firmy. Nejlepší variantou je společně projít danou nemovitost a vysvětlit si celý proces.
Během zhruba 2 hodin (v závislosti na velikosti objektu) se postupně prohlédne každá místnost, interiér i exteriér, nafotí se pro pracovní účely a následně se připraví kroky užitečné k co nejefektivnějšímu vylepšení nemovitosti a prezentaci jejího potenciálu.
Po konzultaci se vytvoří písemná zpráva, která obsahuje mmj. systematické instrukce k tomu, jak zvýšit atraktivitu prostor, upozornění na negativní a pozitivní vlastnosti každé místnosti, seznam stávajících předmětů a vybavení, které bude možno pro home staging využít a které se naopak doporučuje odstranit.
Provedení home stagingu je vždy levnější, než snížení ceny nemovitosti nebo její vleklý prodej.